Nadbiskupsko bogoslovno sjemenište u Zagrebu

  • Email
  • Facebook
  • YouTube
  • Home
  • Vijesti
  • Bogoslovija
    • Povijest
    • Zajednica odgojitelja
    • Bogoslovi
    • Časne sestre i pomoćno osoblje
    • Mjesta okupljanja
      • Kapela
      • Blagovaonica
      • Knjižnica i čitaonica
      • Koinonia
      • Sportska dvorana
  • Odgoj
    • Duhovna formacija
      • Duhovne vježbe
      • Duhovne obnove
      • Duhovne grupe
      • Nagovor duhovnika
    • Intelektualna formacija
      • Studij na KBF-u
      • Teološko-pastoralni razgovori
    • Pastoralna formacija
      • Pastoralni praktikum
    • Odgoj u ljudskim vrjednotama
      • Socijalno-karitativni praktikum
  • Aktivnosti
    • Vjesnik biskupa Langa
    • Katedralni muški zbor
    • Radio emisija
    • Sportske aktivnosti i natjecanja
    • Tamburaški sastav
    • Bogoslovski “Ben(d) Sirah”
    • Planinarsko-hodočasnička skupina
  • Multimedija
    • Foto
    • Video
    • Radio
  • RAZMATRANJA BOGOSLOVA V. GODINE

Bog je stvorio čovjeka za neraspadljivost i učinio ga na sliku svoje besmrtnosti.

Izvor: FRAMA Mostar

XIII. NEDJELJA KROZ GODINU

30. lipanj 2024.

Krešimir Haramija, bogoslov V. godine (Zagrebačka nadbiskupija)

ČITANJA: Mudr 1,13-15; 2,23-24; Ps 30,2-6; 11.12a.13b; 2Kor 8,7.9.13-15; Mk 5,21-43

 Smrt nema posljednju riječ u ljudskom životu. Riječi starozavjetnog mudraca ocrtavaju lik besmrtnog čovjeka, uronjenog u njegovog Stvoritelja, stvorenog za vječnost, a ne za propadljivost. Propadljivost i smrtnost stvarnosti su onih koji su se priklonili začetniku smrti – odmetniku od Boga. Božja je pak volja da sve svoje ljubljene stvorove koje je stvorio na svoju sliku privede k sebi u vječnu slavu. No ljudska je smrt za sve nas neizbježna. Često je vezana uz razne bolesti koje životnu plovidbu dodatno čine nesigurnom i pogibeljnom.

Novozavjetni spisi obiluju vapajima za ozdravljenjem, tjelesnim i duševnim, a Isus se predstavlja kao liječnik duša. Njegov proglas Kraljevstva Božjega najavljuje, između ostaloga, i izlječenje onih koji trpe (usp. Lk 4,18-19). Evanđelist danas pred nas stavlja tešku životnu scenu – dijete koje umire i očajnog oca koji moli za ozdravljenje svoje kćeri. Očeva vjera u Isusovu ozdraviteljsku moć nagnala ga je da zavapi Isusu, onom koji čini čuda, ozdravlja i oživljava, da i njegovu kćerkicu ozdravi i da ostane na životu. Za Židova je sâm život značio sreću i spas. Stoga je Jairov vapaj u očima evanđelista dubljeg značenja od samo tjelesnog života i zdravlja. Grčki glagol sozein upotrijebljen u ovom tekstu, osim značenja zdravlja, nosi značenje eshatološkog spasenja – spasenja u vidu cjelovitosti. Isusova moć nad bolešću tijela i nad zlim duhovima zapravo je znak njegove konačne pobjede i uspostave Božjega kraljevstva.

Nakon što je Jair postupio onako kako mu je vjera nalagala, Bog mu donosi kušnju. U susret njemu i Isusu dolaze ukućani koji su bdjeli uz umiruću djevojčicu s viješću da je umrla. No istovremeno ga Isus tješi i jača mu vjeru, onu prvotnu iz koje je vjerovao da će dijete ozdraviti. Tako se i tu nastavlja tema vjere – prava vjera neće kapitulirati pred silom smrti. Čudesno oživljavanje djevojčice lišeno je pompe, a Isus ga prikazuje kao buđenje iz sna. Time kao da želi reći: Ova smrt je samo prolazni događaj kao što je spavanje. Smrt osvjetljena svjetlom vjere samo je spavanje iz kojega Božjom moći dolazi buđenje. Zato je prva Crkva govorila o usnulima, te je vjerovala u uskrsnuće tijela i u vječni život, što su postali članci Simbola vjere. Jairova se kćer na poziv Krista Ozdravitelja ponovno vratila u zemaljski život. To uskrsnuće jest znak, a pravo će uskrsnuće ostvariti sam Krist kad se ispuni njegovo vrijeme. Nakon Isusova vlastitog uskrsnuća ovo izvješće će vjernicima objaviti i potvrditi Isusovu moć koja je nadvladala smrt.

Isusova moć nad bolešću na poseban način pokazuje da je u svijetu prisutno Božje spasenjsko djelovanje. Iz tog razloga Isusova čudesna ozdravljenja ne mogu biti svedena na razinu tjelesnosti niti na izdvojene događaje koji su se zbili nad pojedincima. Izliječenja zapravo nagoviještaju i anticipiraju stanje savršenstva koje će čovjek doživjeti u punoj uspostavi Božjega kraljevstva, kad će u čovjeku biti obnovljena sličnost s Bogom, sličnost kao negacija svake nemoći i svake nesavršenosti, pa i bolesti. Činjenica da se otajstvo otkupljenja dogodilo po Kristovu križu, odnosno po njegovu trpljenju, otkriva da trpljenje i danas u vjerničkome gledanju nosi vrijednost otkupljenja. Tako i svaki čovjek u osobnome trpljenju može postati sudionikom Kristove otkupiteljske patnje.

 

 

Zadnje novosti

Podjela službi lektorata i akolitata u nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu u zagrebu

Požeški biskup mons. Ivo Martinović u četvrtak 15. svibnja 2025. u Bogosloviji je predslavio svečano euharistijsko slavlje tijekom kojega su bogoslovi … [Detaljnije...]

Duhovna obnova u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu od 9. do 10. svibnja 2024. godine

Duhovnu obnovu, koja je u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu održana od petka, 9. do subote, 10. svibnja 2025. godine, predvodio je vlč. Krunoslav Siroglavić, … [Detaljnije...]

Mladomisnik vlč. Ivan Sandrin predvodio euharistijsko slavlje u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu

Na obljetnicu rođenja bl. Alojzija Stepinca, 8. svibnja 2025. bogoslovnu zajednicu posjetio je mladomisnik vlč. Ivan Sandrin, župni vikar župe Uzvišenja sv. … [Detaljnije...]

Susret obitelji bogoslova u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu u Zagrebu

U Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu u Zagrebu na blagdan sv. Filipa i Jakova 3. svibnja 2025.  održan je susret obitelji bogoslova. Sam susret bio je … [Detaljnije...]

Prvosvibanjski izlet

Na blagdan sv. Josipa Radnika, 1. svibnja 2025. godine, bogoslovi su zajedno sa odgojiteljima bili na izletima po formacijskim godinama te su posjetili razna … [Detaljnije...]

Mladomisnik vlč. Krešimir Cervelin predvodio euharistijsko slavlje u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu

Na koncu korizmenog vremena 3. travnja 2025. bogoslovsku zajednicu posjetio je mladomisnik vlč. Krešimir Cervelin te predslavio euharistijsko slavlje za … [Detaljnije...]

Misli o svećeništvu

 

Kad bih se još jednom rodio, izabrao bih svećeničko zvanje. Tu je čovjek, na milosni način, najbliži Bogu… Stoga krštenik ne može učiniti većeg dara svojoj obitelji, Crkvi i narodu svome, nego li svećeničkim služenjem.

Alojzije Stepinac

kbf

Zadnje novosti

Podjela službi lektorata i akolitata u nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu u zagrebu

Požeški biskup mons. Ivo Martinović u četvrtak 15. svibnja … [Detaljnjije...]

Duhovna obnova u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu od 9. do 10. svibnja 2024. godine

Duhovnu obnovu, koja je u Nadbiskupskom bogoslovnom … [Detaljnjije...]

Mladomisnik vlč. Ivan Sandrin predvodio euharistijsko slavlje u Nadbiskupskom bogoslovnom sjemeništu

Na obljetnicu rođenja bl. Alojzija Stepinca, 8. svibnja … [Detaljnjije...]

Važni linkovi

  • Biblija
  • Katekizam Katoličke crkve
  • Časolov, kalendar i liturgijska čitanja
  • Sveta Stolica
  • Zagrebačka nadbiskupija
  • Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Kontaktirajte nas

Nadbiskupsko bogoslovno sjemenište
Kaptol 29
10 000 Zagreb

preč. Vlado Razum
01/4814-706
bogoslovija@nbs-zg.hr


 

Svetac dana

Tražilica

Povratak na vrh stranice

Copyright © Nadbiskupsko bogoslovno sjemenište u Zagrebu2025 · Izrada internet stranica · Prijava